ONLINE BRAND AMBASSADORS : Influencers, Fans & Reputation

10 greseli in Social Media

Multe companii adopta social media in business-ul lor din ce in ce mai mult.  Ba mai mult,  nu vad de ce nu ar experimenta aceasta unealta pentru a-si dezvolta afacerea. Dar, odata cu cresterea maturitatii in social media, nu inseamna ca greselile sunt mai putin frecvente. Din contra, multe companii fac aceleasi greseli intr-un ritm repetitiv. Mai jos sunt cele mai comune 10 greseli:

1. Overfollowing. Social media se numeste “social” media dintr-un motiv si nu este nimic social in a urmari mii de persoane intr-un timp foarte scurt. Succesul in social media este la fel ca in marketing si PR: rezultatele sunt atinse cu cate o victorie pe rand.

2. Folosirea tuturor uneltelor disponibile. Sa faci social media de caliltate este mai greu de cat pare. Unul dintre lucrurile care sunt absolut necesare este Focus-ul. Este greu sa te concentrezi atunci cand incerci sa construiesti prezente pe fiecare platdorma disponibila in social media.  De aceea companiile ar trebui sa nu cedeze ispitei tuturor uneltelor laudate si stralucitoare si sa se concentreze pe cateva platforme care sunt mai potrivite pentru domeniul lor de activitate.

3. Mentinere.  Sa incepi sa ai o prezenta in social media este relativ usor, dar provocarea vine atunci cand trebuie sa iti mentii vizibilitatea. Pe scurt, social media este o calatorie, nu o destinatie. Companiile care nu sunt pregatite de o “relatie” pe termen lung, cel mai probabil or sa renunte intr-un timp scurt. Acest lucru nu e ok, participantii acestei calatorii ( clientii, competitorii, etc.) vor observa lipsa prezentei si vor profita de acest lucru.

4. Educarea angajatiilor. Social media chiar daca pare ceva usor de facut, nu este! Comportamentul angajatilor poate avea un impact negativ asupra reputatiei companiei, mai ales daca are o prezenta activa in social media.  Este necesara crearea unei politici si increderi pentru angajati, astfel incat ei sa ajute la dezvoltatea reputatiei companiei si nu sa o distruga. Stim foarte bine cazuri in care oamenii si-au pierdut job-ul datorita comportamentului pe care l-au avut in social media.

5. Angajarea unui student sau a unei persoane fara experienta pentru a avea grija de conturile social media. Cine ar trebui sa aiba grija de reputatia companiei in social media?  Studentul care este pe facebook din 2004 si are 5000 de followeri pe Twitter s-ar putea sa fie o alegere buna, dar poate nu.  Prezenta companiei in social media  este mult prea valoroasa ca sa fie lasata in mana unei persoane neexperimentate, fara a cunoaste profilul si istoria companiei. Lasand persoane nepotrivite sa se ocupe de conturile de social media poate duce compania catre dezastru intr-un timp foarte scurt.

6. Ideea ca social media este gratis.  Crearea unui cont pe Twitter sau realizarea unei pagini de Facebook, de exemplu, poate sa nu coste nimic, dar gestionarea lor (bine si eficient) nu se intampla miraculos fara o investitie care se cuantifica in dolari, euro, etc.  Social media va acapara intotdeauna timpul cuiva si resursele companiei care trebuie alocate diferit. Companiile nu pot ignora aceste costuri atunci cand isi planifica strategia de social media si evaluaza ceea ce vor sa livreze.

7. Mai intai publicam, gandim pe urma. In lumea social media tot ce spui poate si va fi folosit impotriva ta. Din pacate, platformele de social media incurajeaza o dinamica de ” publica acum si gandeste-te pe urma”.  Companiile au prea multe de pierdut, de aceea este bine ca inainte sa publice sa verifice de 2 ori, daca este scris bine, este corect si se incadreaza in valoriile companiei. Cateodata, este mai bine sa nu se publice, daca nu exista o siguranta.

8. Ignorarea masurarii. Cand vine vorba de social media, companiile trebuie sa se simta comfortabil cu ideea de a experimenta. Dar prin experimentare, nu inseamna ca nu ar trebui sa se defineasca niste linii prin care progresul si succesul pot fi masurate. Masuratoarea este la fel de importanta in social media ca in oricare alta componenta de dezvoltare a business-ului.

9. Presupunerea ca ROI nu este posibil sa se calculeze. Cele trei litere R-O-I ii fac de multe ori pe cei prezenti in social media sa fie putin sceptici. Multe companii cumpara  in ideea ca social media este foarte, foarte importanta, dar o multime cumpara de asemenea in ideea ca valorile social media nu pot fi calculate in termeni de rentabilitate a investitiei. Aceasta este o greseala, deoarece eforturile facute de catre  ”specialisitii” de social media trebuie sa produca o valoare tangibila ce se poate corela atunci cand se trage linie.

10. Expecting the world. Social media poate sa faca lucruri minunate pentru business-uri, dar are limitele ei. De exemplu, aceasta nu va duce neaparat catre o crestere in vanzari sau cresterea loialitatii catre brand sau a buzz-ului peste noapte.  Obtinerea majoritatii acestor lucruri din social media necesita asteptari sanatoase, nu nerealiste.

Acestea sunt cele mai comune 10 greseli care se fac in social media si care sunt bine de evitat pentru un business sanatos si o prezenta activa. Cu toate acestea, beneficiile social media trebuie sa nu fie ignorate in aprofundarea relatiilor cu brandul, ascultarea partilor interesate si generarea de cerere de oferta pentru oportunitati si vanzari.

 

 

Comments are closed.